Min vän, min fiende

Igårmorse anlände jag till jobbet, trött som ett as men ändå inställd på att göra en insats. Ganska snart framkommer det dock att ingenting fungerar. För någon. Jag kunde alltså inte alls göra någon insats utan var förpassad till att slösurfa på internet tills problemet var fixat. Fixningen inträffade dock aldrig, så jag fick gå hem vid lunch. Skönt tyckte jag, det var ju ändå måndag. Varför inte starta veckan mjukt?

Senare på kvällen skulle jag försöka installera ett spel på M:s dator. Det funkade inte. Jag kämpade, jag fixade, jag läste runt på internet, jag slet mitt hår, jag grät, jag förbannade min oduglighet men ingenting hjälpte. Jag var lämnad med ett hånfullt varningsmeddelande undertecknat Bill Gates. Jag blev tvingad att ännu en gång kapitulera under datorernas och Microsofts övermäktiga jävlighet.

Imorse anlände jag återigen till jobbet, återigen trött som ett as. Ingenting fungerar. Ingen vet nåt. Ingen kan arbeta. Datorerna hånflinar, gottar sig i vår misär. They love it.

Efter ett tag börjar folk försvinna, dom ska "jobba hemifrån". Tydligen ska det fungera då, eftersom problemet ligger hos arbetsplatsen. Jag följer deras exempel. Jag vill också prova på hemifrånarbete.

Så sitter jag där, peppad och redo att dra några lass. För att kunna arbeta är allt jag behöver göra att logga in på plats A och plats B. Jag loggar in på plats A, so far so good. Ska logga in på plats B. Det funkar inte. Testar att logga in på plats B med laptopen istället, det funkar. Vad bra tänker jag, då kan jag arbeta på den istället för på den stationära. Det ska väl gå fint. Jag ställer i ordning allting och ska logga in på plats A. Det fungerar inte.

Sammanfattningsvis så fungerar plats A på min stationära dator och plats B på min laptop, men ingen av datorerna har kompetens nog att få både plats A och plats B att fungera tillsammans. Samtidigt sitter det någonstans i världen en rik feja med glasögon och badar i pengar. Underbart.

Slutligen kom jag dock fram till att jag inte alls behövde logga in på plats B för att jobba, det gick ändå. Detta efter ca 2 timmars fnulande och svärande och en halv dosa tröstsnus.

Datorer - can't live with them, can't live without them.

/J

Kommentarer
Postat av: Stora R

http://www.365saker.se



Här har du att göra!



kram

2009-03-24 @ 21:52:46
URL: http://drina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0