Smågodis

Varför är det alltid en sort som är snäppet godare än dom andra? Varför trycker man alltid i sig alla dom här godbitarna på en gång? Varför kan aldrig det resterande godiset nå upp till sina förbrukade kollegors standard?

Varför ändras den här gyllende sorten från gång till gång?

"Just ja den här sorten var god sist, då köper jag 5 skopor sånt och snålar med resten".

Sen sitter man där och inser att dom här små gröna sakerna som man bara köpte 3st av är det ljuvligaste man nånsin smakat. Inte fan når det där andra godiset upp till den nivån sen? Det som man olyckligtvis nog har fyllt halva jävla påsen med. En besviken blick ner, ett konstaterande, en känsla av tomhet..

Och så här fortsätter det, det går runt, runt, runt. Ena dagen är det soda pops, andra dagen fruktnappar. Tredje dagen är det polkagrisar som gäller och sen är man plötsligt tillbaks på soda pops igen.

När ska jag lyckas? När ska den gyllende godispåsen bli min?

Sökandet fortsätter.

/J

Kommentarer
Postat av: PATdaMufukkinBAT

jag säger bara LYSMELK

2009-02-20 @ 02:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0