April fool

Jag misstänkte att min skattedeklaration skulle dimpa ner på hallmattan idag, så jag har varit spänd av förväntan hela dagen. Självklart vill man veta om man får gotta sig i extrapengar i sommar eller gråta över restskatt. Därför blev jag ganska besviken när jag öppnade dörren till lägenheten och ingenting fanns där. Inte ens lite reklam från kyrkan, som annars brukar delas ut ganska frikostligt här i området.
Men sen fick jag syn på ett blått plastigt brev på soffbordet och fylldes genast av obehag. Inte för att jag har en fobi mot blå plast, utan för att jag inte kunde fatta hur sjutton det hade kunnat flyga dit bort. Ingen annan än jag kan ju ha lagt det där? Eller..?
Obehaget satt kvar i ca 2 sekunder tills jag lyfte blicken till sängen och istället fick full panik. Det låg en okänd människa i min säng! Jag skrek rakt ut och lyckades på så sätt väcka den oidentifierade varelsen, som visade sig vara M!
Hon har lurat mig till månen genom att säga att hon skulle komma hem imorgon, inte idag. April april på mig. Jag som alltid brukar säga att hon är kass på att ljuga..

Trots hjärtattack är jag såklart glad, min M är ju hemma! Dessutom kommer jag få massa pengar tillbaks på skatten. En ganska seg jobbdag har förvandlats till en riktigt mysig kväll. Och imorrn är det fredag!

/J

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha sånnt är jobbigt när hon bara dyker upp ibland.



/// Lisa (tha lillasyster ;P)

2009-04-03 @ 00:13:40
Postat av: J

Ja eller hur!

2009-04-03 @ 18:48:50
URL: http://hobnob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0