Jobb, skridskor och en positiv inställning

Jag känner att det här har blivit en till sån där blogg. Man är jätteflitig i början och uppdaterar varje dag, men sen dör det liksom ut. Det är ju lite tråkigt. Som ni vet så beror det i mitt fall på att jag har haft det kämpigt på sistone och att det inte hänt så mycket att rapportera om.

Men nu! Nu har det hänt saker!

Den största nyheten är att jag har fått jobb. Japp, nuförtiden arbetar jag på folkhälsoinstitutet tillsammans med min far. Där sitter jag och utför diverse intressanta sysslor. Eller nej det gör jag inte, jag utför en syssla. Den består kortfattat av att överföra länkar från deras gamla webbplats till den nya webbplatsen. Det är inte glamouröst och det är inte roligt, men det är ett jobb! Dessutom kan jag om någon frågar skruva lite på sanningen och säga att jag är webbredaktör på folkhälsoinstitutet. Det tycker jag är coolt.

Anställningen är tillfällig, så jag är lovad jobb i ungefär en månad, sen blir det förmodligen inte mer. Men det innebär iallafall att jag hinner komma på fötter ekonomiskt och kanske hitta ny sysselsättning tills dess att denna tar slut.

Jag tycker alltid det är lite skakigt i början när man är ny på ett jobb. Dels är det rädslan för att göra fel, men även dom sociala bitarna kan vara knepiga. Vad är det för människor man jobbar med, vilka hänger med vilka? Varför verkar hon inte gilla henne? Vilka har humor och vilka saknar den helt? Och var fan ska jag sitta på lunchrasten? Det är sånt man får klura på i början tills man börjar vänja sig och komma in i lunket. Än sålänge är iallafall alla trevliga och hjälpsamma och det känns som ett bra ställe att arbeta på.

Idag har jag och M aktiverat oss extra mycket, vi har nämligen varit ute på Storsjön! Som skridskoklädda gudar har vi flugit fram på den blanka isen, utrustade med kamera, solbrillor och fika från Lidl. (Nej vi brukar inte handla där men det låg på vägen, ok?) Det var faktiskt riktigt roligt och vädret var på topp hela dagen lång. När vi närmade oss badhusparken började det hända saker. Hundspann svischade förbi, barn lekte i snöborgar och folk satt och fikade i solen med leende läppar. Jag insåg plötsligt att den här sketna staden som jag väljer att kalla hem faktiskt är riktigt trevlig. Iallafall om man är mysig av sig, och varför skulle man inte vara det?

Nu ska jag avrunda det här och gå till sängs. Jag utlovade ett gladare inlägg denna gången och nu har jag levererat. Förhoppningsvis ska jag lyckas uppdatera lite mer frekvent i fortsättningen.

Godnatt!

/J

Kommentarer
Postat av: Stora R

Whiie! Han lever!

2009-03-16 @ 23:21:27
URL: http://drina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0