Lillänge

Följande dramatiska händelse utspelades denna morgon i J:s och M:s enkla boning:

M väcker J kl 9, M vill ha uppmärksamhet. J är dock inte alls med på noterna, J vill mycket hellre sova. M inser snart att hennes försök till närmanden inte alls biter på J så M vänder sin uppmärksamhet någon annanstans. M sätter sig i vårt nya "rum" och umgås med sin dator. J sover lyckligt vidare.
Kl 12 gör M ett nytt försök och nu är J mycket mer tillmötesgående. Det är ju trots allt alla hjärtans dag.

Idag har vi varit på ännu en spännande utflykt, nämligen Östersunds alldeles egna tråkiga industriområdesköpcenter, Lillänge! Fantastiska butiker såsom Jula och Rusta har avverkats och mer eller mindre nödvändiga prylar har inhandlats. Vi har även besökt en djuraffär. Jag ville investera i ett pyttelitet akvarium a 1200kr men M tyckte detta var en dålig idé. Hon hade förmodligen rätt.

Snart ska jag försöka mig på att laga en vegetarisk lasagne. M har efter många protester städat i köket så nu är det bara att inta rollen som topchef medan melodifestivalen masar sig fram i bakgrunden. Jag står mycket hellre i köket än tittar på det, även om jag fortfarande måste lyssna på eländet.

Senare ikväll ska vi dricka öl och förhoppningsvis plocka fram hockeyspelet, det ser jag fram emot.

/J 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hörrö!! hur får man till det med egen design?



/Okunnig

2009-02-15 @ 19:08:13
URL: http://nutellaimin.blogg.se/
Postat av: J

Hehe hej på dig Lisette! =P Be Ola om min msn så kan jag förklara :)

2009-02-15 @ 22:29:38
URL: http://hobnob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0