World of Arbetslöshet

Mitt förra inlägg lät kanske lite väl kaotiskt. Ja jag är grymt oorganiserad och jag avskyr papper av alla dess slag, men när man väl tar tag i problemet är det inte så farligt. Det är lite som ett detektivarbete. Bitar av mitt förflutna har försvunnit och nu måste dom komma till rätta igen. 
Idag har jag legat på sängen med laptopen och mobiltelefonen och på så sätt lyckats spåra fram både ett arbetsgivarintyg och mina gamla gymnasiebetyg. Sängliggandes arbete kallar jag det.. Inte dumt alls!

Den stora nyheten är att M har fått jobb! Eller kanske har fått jobb, hon ska prova på torsdag. En restaurang är det som gäller, jag tror det kommer gå prima. Skönt att nån av oss får nåt att göra iallafall.

Det här med arbetslöshet börjar kännas jobbigt nu. Man vet inte riktigt vad man ska fylla upp dagarna med. Självklart söker man dom jobb som finns och strular på med arbetsförnedringen och A-kassan, men det är inte uppfyllande alls. Snarare nedbrytande.
Jag har iallafall ansökt till en kurs i historia som börjar i mars, håller alla tummar för att jag kommer in på den. Vore så skönt att känna att man gör någonting igen, och historia är något jag funderat länge på att studera.

Angående titeln på inlägget tror jag vissa förstår vad som antyds, andra kanske inte fattar alls. För enkelhetens skull (och för att jag skäms) säger vi att jag har hittat ett sätt att umgås med mina vänner eftersom dom tyvärr inte är i stan. Ja, det låter trevligt och bra! Brabra...

Känner mig sjukt oinspirerad att blogga för tillfället, det kanske märks. Skriver mest för att jag vill hålla den uppdaterad, och då blir det ju inte jätterolig läsning. Ber om ursäkt för det.. Ibland vill man skriva intressant och ibland vill man bara skriva.

Jag tror det får räcka så för idag. Hoppas jag har något roligare på hjärtat nästa gång.

Godnatt.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0