Varning: Depp

Det här funkar ju inte. Nu måste jag skriva nåt. Till och med Laxchief har hunnit uppdatera sin blogg och det händer fan inte ofta. Jag skäms.

Problemet är att det inte händer så mycket. Dagarna ser likadana ut. Mina tankar ser likadana ut. Mat, sömn, promenera, söka jobb, spela dator. Rinse and repeat.

Jag har iallafall varit på jobbintervju. Det är alltid lika intressant. Man sitter där i något slags korsförhör och försöker låtsas som att man inte vill något hellre i världen än att vara en lojal och flitig medarbetare på ännu ett pissigt bemanningsföretag.
I gengäld erbjuder dom dålig lön, dåliga timmar och en rejäl skopa otrygghet. Tacka och ta emot.

Men sen hör dom inte ens av sig. Inte ens för att säga att jag inte har fått jobbet. Vad fan är det? Och hur ska det gå egentligen om jag inte ens kan få det här jobbet, som jag faktiskt skulle vara bra på och är meriterad för?

Jag saknar mina vänner. Kom hem?

Jag vill skriva en munter blogg, något man kan le när man läser. Ingen blir glad av att läsa om någon annans bitterhet. Det är därför jag inte har uppdaterat på så länge, det tar emot. Jag har inget roligt att skriva om för tillfället.

Så nu får det vara nog för denna gången. Nu ska jag peppa upp mig så jag kan skriva nåt roligare nästa gång. Ha det gött tills dess.

/J

Kommentarer
Postat av: Liza

Ja men de är ju kul att du uppdaterar iaf =)

2009-03-06 @ 09:06:46
URL: http://lizapl.blogg.se/
Postat av: Stora R

Kram!

2009-03-14 @ 22:27:49
URL: http://drina.bloggagratis.se
Postat av: Lilla S

KRAM!

2009-03-15 @ 16:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0