Sambos

Det jag skrev i mitt förra inlägg var till största delen sant, men inte helt och hållet. Även om mitt liv just nu är ovanligt innehållslöst, så är det för den delen inte helt och hållet ointressant.
Den största nyheten just nu är att jag har fått sambo. Vi kallar henne "M" för enkelhetens skull.

M är ursprungligen från sydligare breddgrader än kalla Östersund och därmed kan man förstå hennes förvåning av fenomenet snö och temperaturer som då och då får för sig att sjunka under -20.
Positiv som hon är håller hon dock god min och jag hoppas för allt i världen att hon fortsätter trivas i denna kalla tillvaro.

Än sålänge gillar jag sambolivet. Visserligen har det bara gått 2 dagar sen hon flyttade hit, men jag tror att det är början på en fin period i våra liv. Vi har ändå oddsen på våran sida med tanke på allt vi varit igenom tillsammans. Kan man överleva en period av hårt arbete i världens regnigaste stad (Bergen) utan att bråka, så klarar man vad som helst. (Ska även tillägga att vi då bodde tillsammans på en yta av 12kvm så vi är inte helt och hållet färska på sambolivet.)

Imorse steg jag upp till ett dukat frukostbord med diverse kulinariska upplevelser att hugga in på. Päronyoughurt, ägg, mackor och juice var vad som bjöds. Detta är för mig en frukost av gigantiska mått med tanke på vad jag vanligtvis lyckas skrapa fram ur kylskåpet på morgonen.

Dagen fortsatte med en promenad ner till staden, ett besök på arbetsförnedringen stod på listan. Har inte så mycket att berätta från det mötet, jag tror att ni alla vet ungefär hur det går till. Det som dock förvånar mig varje gång är att ingen av deras anställda tycks vara särskilt haj på att hantera ett tangentbord. Detta resulterar allt som oftast i utdragna möten som fylls av många små grymtanden och "nä sådär ska det väl inte stå..?" av den stackars handläggaren.
Till slut var iallafall plågeriet över och jag kunde knalla därifrån. I handen bar jag några färska broschyrer som glatt ska informera mig om hur jag snabbast slipper den hemska synden det innebär att vara arbetslös. Det känns betryggande.

Väl hemma har jag jobbat som en flitig bloggare bör, vilket resulterade i nytt utseende på sidan. Hoppas det kommer uppskattas, jag är nöjd iallafall.
Under tiden satt M i sängen och gjorde sitt bästa för att inte somna innan jag äntligen tog mig i kragen och lagade lite mat.

Jag känner att jag har riktigt starkt material här, självklart ligger det i allmänhetens intresse vad jag åt till frukost imorse..? Det här med att blogga är nåt jag kommer trivas med!

Nu väntar sömnen för min del. Imorrn ska vi möblera om, jag hoppas det kommer föda material till ännu ett spännande inlägg.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0