Paraskevidekatriafobi

Kan du uttala det ordet korrekt? Inte jag heller. Tydligen innebär det att man lider av en fobi mot datumet fredag den 13e. Med andra ord har man det svårt idag, mycket svårt. En extra tanke går ut till er stackare som är drabbade, håll ut det är snart över!
Tänk vad man lär sig nya saker varje dag.

Själv har jag inte reflekterat så mycket över dagens datum, förutom att man med fördel kan skylla på det när nånting går åt helvete. Det är ju ett välkänt faktum att vi alltid tenderar att skylla på "otur" när vi klantar till det, men idag, just idag, så har vi iallafall en förklaring till oturen. Behändigt! Tyvärr har jag inte kunnat utnyttja den fördelen, det har varit en relativt händelselös dag. Men jag tänker likförbannat berätta om den.

Jag och M har insett att våra kalendrar gapar sorgligt tomma för tillfället och har därför bestämt oss för att inte göra mer än en "utflykt" per dag för att inte förbruka dom för snabbt. Just denna dag var det röda korsets secondhandaffär Kupan som fick äran att uppta vår tid. Dom hade en del roliga plagg att bjuda på idag, bland annat den här vackra skidoutfiten a la 80-tal:



Hittade även en fin burk att förvara mitt kära te i, så det var värt promenaden.

Väl hemma igen satte vi igång att möblera om lägenheten. Japp, nu har vi lyckats förvandla en etta till en tvåa! Det är fan matte om något. Framgången firades med varsin pizza.

Nää jag har inte så mycket mer att säga.. Ska nog göra nåt vettigt istället, titta på tv kanske?

Hejho och på återseende.

Kommentarer
Postat av: M

jasså, stackars dom! de ordet kommer man ju aldrig komma ihåg, hoho

2009-02-13 @ 23:45:24
Postat av: laxchief

Etta till en tvåa?? Det låter otroligt med tanke på hur liten din lägenhet är. Lägg upp bild. Jag vill se.

2009-02-14 @ 12:51:49
URL: http://laxchief.blogg.se/
Postat av: Stora R

Jag vill också se bilder! Och jag vill läsa mer.. Vad hände med all tid du skröt om att du hade? Du borde hinna blogga massor ju.

2009-02-14 @ 18:05:01
URL: http://drina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0